Agnete Baisgaard (Vejle Golfklub)

Hole in One i Grenaa Golfklub, søndag den 2. august 2020

Agnete havde meldt sig til en privat match ”Grenaa Golf 2020”, som Benny Juel Pedersen havde arrangeret, gennem et golf-netværk på Facebook (Golf-event). Der deltog 35 golfere fra hele landet, der startede med morgenmad i Golfcafeen og derefter gunstart kl. 10:00.

Det var en af de dage hvor det virkelig kørte for Agnete. Allerede på hul 1 røg bolden mellem træerne i højre side i andet slaget og landede tæt på green. Og således fortsatte det runden rundt.

På hul 11 havde Agnete valgt 7’er jernet, men fortrød lige til sidst og skiftede til 6’er jernet i stedet. Det skulle vise sig at være en god beslutning, da bolden havde et flot svæv direkte mod flaget. Bolden landende på green og vi kunne se bolden var meget tæt på og stadig rullede. Det føltes som evigheder frem til det tidspunkt hvor bolden forsvandt ned i hullet. Alle i bolden råbte så højt, så alle de andre i matchen kunne høre det.

Agnete vandt stort set også alt hvad der kunne vindes den dag. Tættest på flaget på hul 4 og selvfølgelig hul 11, holdmatchen og bedste spiller på dagen med 41 point. Så der var mange præmier at slæbe på da frokosten i Golfcafeen og præmieoverrækkelsen var overstået.

Traditionen tro fik Agnete overrakt en flaske whisky fra Klubben, sponsoreret af ”Vin & Golf” – og en RAY-BAN SOLBRILLE sponsoreret af “Torvets Optik i Grenaa”, det blev fejret inde i Golfcaféen, som også kaldes hul 19.

På behørig vis bliver det registreret i klubben og i Dansk Golf Union.

Klubben ønsker Agnete tillykke med det fantastiske resultat.