Onsdagsherrerne

KLUBBER I KLUBBEN

Velkommen hos Onsdagsherrerne

Onsdagsherrerne er en klub i klubben. Når du er medlem af Grenaa Golfklub er du født medlem af onsdagsherrerne – hvis du altså er en mand på 18 år eller derover. Du skal ikke foretage dig noget aktivt i forhold til at blive optaget i klubben.

Du er allerede medlem – Velkommen i klubben.

Hver onsdag spiller vi en stableford turnering, hvor spillerne selv registrerer sig i bogen der ligger på hylden i forhallen, betaler turneringsfee på kr. 20.- (eller for hele sæsonen kr. 400.-). Beløbet betales på mobilepay nr ; 25608874 (Henrik Hjarsen). Man spiller turneringen med en eller flere makkere, og sluttelig indskrives dagens score på tilmeldingslisten. Man kan gå ud, når man vil på dagen. Hvis der skal hcp. reguleres, så foretager man selv dette i Golfbox.

Efter solnedgang eller senest fredag aften optælles resultaterne i rækkerne A, B og C

• A-række handicap +4,9 – 13,4
  • B-række handicap 13,5 – 20,4
  • C-række handicap 20,5 – 54,0

I hver række er der præmier i forhold til antal spillere i rækken. Helt præcis en præmie pr. syv spillere.

Resultaterne offentliggøres på opslagstavlen i forhallen og på Facebook.

Præmierne er gavekort

• 1. præmie kr. 100,-
  • 2./3./4. præmie kr. 50,-

(Gavekort skal indløses senest den 5. oktober 2024 ved årsafslutningen. Ikke indløste gavekort overføres til næste års arrangementer i onsdagsklubben)

Periodeafslutninger

Et par gange i løbet af sæsonen afholdes der periodeafslutninger, forår og efterår. Ved disse lejligheder sker der som regel noget specielt. Der er næsten altid gunstart sidst på eftermiddagen, og spilleformen kan variere fra gang til gang.

Efter spillet spiser vi sammen i caféen, og der uddeles præmier.

Nye spillere om onsdagen

Som nybegynder er man nok ofte af den fornemmelse at ‘jeg ikke er god nok’ til at spille sammen med alle disse onsdagsspillere. Det er nok en naturlig fornemmelse, men det bliver den ikke mere rigtig af!

Alle er gode nok, og det er her om onsdagen man finder nye golfkammerater, lærer de andre medlemmer og klubben at kende, og får sin ‘golfopdragelse’ – på godt og ondt.

Hvis du er lidt usikker på, hvordan du kommer i gang, og ikke har nogen at spille med, så kontakt et udvalgsmedlem, som så vil hjælpe dig i gang.

Kom bare ud af busken – det er sjovt at spille onsdagsgolf!

Ordinære spilledage

Sæson 2024 forløber som følger: Vi spiller, som vi plejer om onsdagen, og der kan spilles hele dagen. Dog må vi indskærpe, at i den blokerede tid, er det kun for betalende spillere der er indstillet på at gå ud med forskellige makkere.

Vi kan ikke, på grund af vejret, sige, hvornår det er den første ordinære spilledag, og hermed mener vi tællende spilledag.

Vi vil i udvalget vurdere, og meddele det på opslagstavlen, men sidst tællende spilledag er onsdag den 2. oktober.

Se onsdagsmatchresultaterne på Facebook eller opslagstavlen.

Udvalget

Lørdag den 6. april
“Opstartsmatch”, Gunstart kl. 10:00

Onsdag den 3. april
Startskuddet lyder for onsdagsmatcherne.

Onsdag den 22. maj
Venskabsmatch hjemme mod Norddjurs. Gunstart kl. 16:30

Onsdag den 3. juli
Forårsafslutning. Gunstart kl. 16:30