Regionsgolf

Så er det tid at melde sig til regionsgolf 2022.
Regionsgolf er for alle fuldtidsmedlemmer, der er fyldt / fylder 21 år i 2022

Skriv Jer på tilmeldingslisterne i golfklubben!
Listerne vil være klar til nytår.

HVAD ER REGIONSGOLF?
Hvert år deltager mere end 9000 golfspillere på alle niveauer i regionsgolf.

Regionsgolf er en holdturnering , hvor det sociale aspekt er i højsædet. Der dystes for alvor, men samværet mellem spillere og hold fra forskelige klubber er bærende og vanedannende.

Grenå Golfklub afholder det økonomiske i at deltage, men man betaler selv for transport (evt. samkørsel) samt fortæring efter matchen. Det er en uskrevet regel, at vinderen af den enkelte match giver modstanderen et glas øl / vand / vin efter matchen.

Alle matcher spilles som hulspil fra scratch. Der er afregning med det samme for hvert hul, der spilles. Hullet vindes, tabes eller deles, og så er det bare videre til næste hul.

I grundspillet består puljerne af 4 hold. 3 hjemmekampe og 3 udekampe. Kampene afvikles april til juni. Vinderen af grundspillet kvalificerer sig til slutspillet, der afvikles august og september.

Et hold består af 2 damer og 4 herrer, som spiller 1 damesingle, 1 mixed foursome og 3 herresingler.

Regionsgolf er inddelt i 2 turneringskategorier:

1. Vest ABCD er turneringer for adskilte handicapgrupper:

• A-rækken: HCP min. 4,5
  • B-rækken: HCP min. 13,0
  • C-rækken: HCP min. 18,0
  • D-rækken: HCP min. 23,5

Der spilles ikke om op- og nedrykning i ABCD-turneringer.

2. Vest Senior – Veteran – Superveteran er aldersbestemte turneringer:

• Senior: Mænd min. 50 år / kvinder min. 45 år i turneringsåret.
  • Veteran: Mænd min. 60 år / kvinder min. 55 år i turneringsåret.
  • Superveteran: Mænd min. 70 år / kvinder min. 65 år i turneringsåret.

I Vest afvikles turneringerne som et oprykningsspil.

Holddeltagelse i de laveste rækker Senior C, Veteran D og Superveteran C baseres på fri tilmelding.
Holddeltagelse i de højere rækker Senior A og B, Veteran A, B og C samt Superveteran A og B er en følge af kvalifikation fra forrige års turnering.

Grenå Golfklub stiller med følgende turneringskold i 2022: (forbehold for ændringer)

• B-rækken. Hcp. min. 13,0 (Min. 21 år) Holdkaptajn: Rita Langelund Jacobsen
  • D-rækken. Hcp. min. 23,5 (Min. 21 år) Holdkaptajn: Gert Vonboe Lang
  • Veteran A-rækken (Min. herrer 60 år/damer 55 år). Holdkaptajn: Dagfin Lange
  • Superveteran A-rækken (Min. herrer 70 år/damer 65 år) Holdkaptajn: Else Vadsholm
  • Superveteran B-rækken (Min. herrer 70 år/damer 65 år) Holdkaptajn: Jørgen Friis Leth-Espensen

Hvis du vil være holdkaptajn, kan vi sikkert finde et hold til dig! Kontakt undertegnede.
Turneringsholdene tilmeldes Regionsgolf Danmark senest 15. januar.

For nærmere info kontakt venligst:
Koordinator: Niels Erik Christensen på mail: nielserikchristensen2@gmail.com eller tlf. 20680138