Udvalgsoversigt

Dette afsnit vil rumme et overblik over de mange udvalg/udvalgsmedlemmer, der medvirker til driften og udviklingen af Grenaa Golfklub.

Det er dejligt og glædeligt at så mange frivillige løfter så mange forskelligartede opgaver året igennem.

Det er fundamentet for vores klub, og medvirker til det positive sociale klubliv der eksisterer i Grenaa Golfklub.

Udvalg

Bane- og miljøudvalgets opgaver

Baneudvalget definerer årets arbejdsopgaver og planlægger for en optimal udnyttelse af de midler, der er afsat i klubbens budget. Chefgreenkeeperen tilrettelægger og udfører derefter årets banepleje.

Første prioritet er nødvendig klipning og pleje af bane og anlæg. Desuden fortsat fokus på at forbedre den totale oplevelse ved at spille golf i Grenaa.

Maskinerne slides forholdsmæssigt hurtigt pga. den meget ujævnt anlagte bane. Der er derfor mange løbende reparationer, men vi håber ved rettidig omhu og påpasselighed at kunne undgå større maskinnedbrud i årets løb. Vandingsanlægget er nyrestaureret, og vi er heldige med nem adgang til fersk vand.

Baneudvalget og banepersonalet håber på forståelse, hvis I på jeres golfrunde skulle føle jer ”generet” af banepersonalet.

Vi har alle som medlemmer af GGK masser af gode ideer, ris eller ros. Baneudvalget vil meget gerne have denne dialog, men gerne skriftligt, så vi alle kan nyde vores golfrunder i ro og mag.

Hans Husum
Baneudvalgsformand

Udvalgsmedlemmer

  • Hans Husum, Formand
    Tlf.: 4044 4490
    mail@hanshusum.dk
  • Hans Peter Carl
    Tlf. 2127 6268
    bc-carl@mail.tele.dk
  • Lars H. Nielsen, Chefgreenkeeper
    Tlf.: 2572 3735
    greenkeepergrenaa@hotmail.com
  • Arild Townhill (Træner & Pro)
    Tlf.: 2874 0224
    arild.james@hotmail.com
  • Bo Sørensen
    Tlf.: 2479 7205
    tobas@stofanet.dk
  • Mads Bengtsen
    Tlf.: 4412 9777
    madsbengtsen@outlook.dk

Begynderudvalgets opgaver

  • At skaffe nye medlemmer til Grenaa Golfklub
  • At fastholde og integrere nye medlemmer i klubben
  • At give nye medlemmer chancen for at få et socialt fællesskab i golfklubben.

Arbejdsopgaven forsøges løst gennem:

  • at annoncere og afholde åbent hus dage i Grenaa Golfklub
  • at tilbyde fællestræning til prøvemedlemmer to timer hver uge
  • at arrangere begynderturneringer en aften hver uge i perioden april – september
  • at stille golfjern til rådighed for prøvemedlemmer
  • at give prøvemedlemmer ret til frit spil på par tre banen
  • begynderturneringerne arrangeres dels som matcher med øvede golfspillere
  • dels som kaninmatcher – ni hullers stableford.

Golfbuddy…..

I begynderudvalget prøver vi at gøre folk interesserede i golf ved at invitere til ”Golfens Dag” og senere måske til et Åbent Hus- arrangementet. Vi tilbyder et prøve medlemskab til en meget favorabel pris.

Nye prøvemedlemmer tilbydes en fast golfven i starten – en ”GOLFBUDDY”.

ETHVERT MEDLEM AF GRENAA GOLFKLUB KAN MELDE SIG SOM GOLFBUDDY FOR ET PRØVEMEDLEM!

Hvad indebærer det?
Som Golfbuddy tager du dig af dit prøvemedlem, og får vedkommende godt integreret i klubben. Det sker sikkert bedst ved at spille med det nye medlem nogle gange i løbet af prøvemedlemsperioden, alt efter lyst og behov. Man må spille på Den Store Bane, og så øser man af sine erfaringer, og fortæller om løst og fast og om glæden ved at være golfspiller. Golfbuddyen fortæller måske det nye medlem om vores klubber i klubben og andre relevante emner, ikke mindst det gode sociale miljø i klubben.
Det nye medlem skal føle sig velkommen i Grenaa Golfklub.

MÅLET ER, AT HOLDE PÅ PRØVEMEDLEMMET VIA EN GOD INTRODUKTION TIL GOLFSPILLET OG KLUBBEN.

Hvis du har lyst til at være Goldbuddy, meddeler du sekretariatet at du står til rådighed, og opgiver navn og diverse kontakt oplysninger til Anne i sekretariatet.

Udvalgsmedlemmer

  • Gert Jørgensen – Formand
    Tlf.: 41 62 68 45
  • Arild Townhill – pro
    Tlf.: 28 74 02 24
  • Knud Saaby
    Tlf.:24 63 74 50
  • Else Vadsholm
    Tlf.: 30 23 16 81

Disciplinærudvalgets opgaver

Udvalget har til opgave at mægle eller tage beslutninger i forhold til tvister og uhensigtsmæssig adfærd på banen.

Alle henvendelser vedrørende uoverensstemmelser til disciplinærudvalget skal foregår skriftligt.

Udvalget består af Formand og Næstformand.

Disciplinærudvalgsmedlemmer

  • Ole Lyng – Formand
    Tlf.: 40 25 53 36
  • Anthony Bjerregaard
    Tlf.: 40 41 90 33

Frivilligt arbejde

I Grenaa Golfklub er vi meget taknemmelige for det store engagement der vises af vores mange frivillige. Herunder præsenteres de forskellige grupper, og skulle du være interesseret i at blive medlem af korpset, så henvend dig endeligt til Kristen Brændgaard – tlf.: 30220576.

Det medlem der er nævnt først, er gruppens tovholder, som indkalder til det første møde, hvor opgaverne fordeles.

1. Teestedsmarkeringer – 48, 53 og 59. Træskiltene renses og lakeres to gange årligt
• (3 personer) Opgaven løses af Kirsten Jensen Kirsten Knudsen, Søren Bang og Erik Jensen.

2. Boldopsamling på Drivingrange 2 timer 2 gange ugentligt, onsdag og søndag aften fra kl. 18.00. • Opgaven løses af Niels Hindborg og Arild Townhill.

3. Par 3 banen – 12 teesteder(måtter) renses for ukrudt og bunkers renses og rives,
• (max. 4 personer) Opgaven løses af Torben Simonsen og Kirsten Jørgensen.

4. Stor bane og par 3 banen – tømme skraldespande, sørge for vand i boldvaskere, udskifte håndklæder og samle skrald på indkørsel fra Enslevvej.

• (3 personer) Opgaven løses af Bo Sørensen, Poul Ditlevsen, Nils Bo Jørgensen. 5. Den tredje klipning på den store bane – 2 gange pr. måned.

• (3 personer) Opgaven løses af Hans-Peter Carl. Claus Carl. Niels Hindborg (reserve). 6. Rengøring ved driving range:

Søren Poul Sørensen
7. Klipning af højt græs ved teestederne:

• (min. 3 personer) Opgaven løses af Kristen Brændgaard, Steen Zacher Sørensen og Niels Erik Christensen.

8. Stier og trapper vedligeholdes 1 gang månedlig. • Opgaven løses af John Christiansen.

9. Bevoksning ved søbredder fjernes 2 – 3 gange årligt.

• (min. 5 personer) Opgaven løses af Bjarne Boye Sørensen, Jens Peter Pedersen, Peder Hougaard Rasmussen, Kim Jürgensen, Lasse Christiansen  og Lars B. Pedersen.

10. Bunkerkanter rettes og ukrudt fjernes – efterfølgende håndrives kanten af bunkeren 2 gange månedligt. • Opgaven løses af Greenkeeperne.

11. Maling af toiletbygning:
• Opgaven løses af Bodil K. Madsen og Elsebeth Østergaard.

12. Maling af husene på driving range.
• Opgaven løses af Jørgen Katholm, Bent Sørensen, Torben B. Sørensen, Gurli Stefanek og Per Stefanek.

13. Renholdelse ved klubhus og bagrum.

• Opgaven løses af Kjell Rasmussen, Karl Emil Kaltoft, Erik Vedelsbo, Henning Munk, Halvard Myklebost, Susanne Rebsdorf og Søren Bang.

Som i kan se, så er langt de fleste arbejdsopgaver placeret – men der er stadig ledige opgaver. Tovholder for de frivillige er Kristen Brændgaard

I kan stadig melde jer til en opgave ved at ringe til Kristen 30220576 eller mail kris@brandgaard.it eller mail til Anne – info@grenaagolfklub.dk

Tilrettet d. 11.03.2021

ELITEPOLITIK VÆRDIGRUNDLAG

Klubbens elitearbejde har ud fra klubbens perspektiv følgende værdigrundlag:

  • Fastholde og udvikle gode spillere samt udvikle elitearbejdet
  • Igennem sportslige resultater bidrage til at gøre Grenaa Golfklub mere kendt og attraktiv for nye såvel som garvede golfere fra andre klubber.
  • Igennem indsats og resultater at engagere og inspirere klubbens medlemmer og sponsorer og derigennem bidrage positivt til klublivet.
  • Deltage i udvalgsarbejde og andet arbejde i klubben

RESULTATMÅL

Disse målsætninger er lavet ud fra en forudsætning om, at den enkelte spiller skal fungere socialt såvel inden for som uden for golfklubben. Klubbens værdisæt har altid taget udspring i et stærkt socialt sammenhold, hvilket afspejles gennem elitearbejdet. Dette sammenhold skal være grobunden for den enkelte spillers motivation for at udvikle og forbedre sig såvel spillemæssigt som socialt. Forudsætningerne for at opnå disse målsætninger skal findes i det spiller materiale, der er til stede, samt de muligheder klubbens økonomi og støtte fra sponsorer giver. Spillertruppen er sammensat af nogle rutinerede spillere, en række unge seniorer som er på vej ned i handicap og juniorer hvor talentet er åbenlyst.

HOLD

Kort sigt (2020)

Styrke holdånd og fællesskab

Være synlig i klublivet

1. hold

  • Delmål: Efter anden spilleweekend skal vi selv kunne afgøre om vi skal vinde puljen
  • Skal vinde puljen og komme i oprykningsspil

2. hold

  • Skal i sidste runde selv kunne afgøre om vi skal vinde puljen
  • Skal være fødekæde for 1. holdet

INDIVIDUELT

Der skal gives bedre mulighed for at spillere under hcp 10 kan deltage i landsdækkende individuelle turneringer under DGU.

INDSATSMÅL

Det er trænerens og eliteudvalgets opfattelse at nøglen til at nå målsætningen er et mere struktureret og forpligtende arbejde med holdet og den individuelle indsats. Som følge heraf er hovedpunkterne i handlingsplanen at spillerne i elitetruppen skal:

  • Gennemføre fastlagt fællestræning i sæsonen og i øvrigt træne på egen hånd.
  • Deltage i klubmatcher, elitematcher, klubmesterskaber osv. igennem hele sæsonen.
  • Være synlige i klublivet og være forbilledet for juniorer.

For at sikre at de individuelle – og dermed holdets – potentialer kommer til udfoldelse vil det være et krav til spillerne at engagere sig i ovennævnte punkter. Dette vil yderligere bidrage til at vi får en øget team-spirit på holdet.

HOLDÅND

  • Tage godt imod nye spillere
  • Morgensamling i forbindelse med turneringskampe
  • Opbakning til andre hold ved turneringskampe
  • Opbakning til sociale arrangementer

SYNLIGHED I KLUBLIVET

  • Hils når du møder andre medlemmer i klubben
  • Være synlig i klublivet og være forbillede for juniorer
  • Deltag i frivilligt arbejde

TRÆNING

  • Deltag i fællestræning
  • Træn på egen hånd

SPIL

  • Prioritere deltagelse i Danmarksturneringen højt og planlægge efter det.
  • Deltage i ranglistematcher, klubturneringer, udenbys turneringer mv.

OVERSIGT PÅ KONTAKTER OVER ELITE / JUNIOR – SPORTSUDVALG ÅR 2020.

Formand
Arild Townhill
Mail: arild.james@hotmail.com
Mobil: 28740224
Træner-Udtagelse af hold-Koordinering af aktiviteter.

Næstformand
Kim Nielsen
Mail: hknielse53@hotmail.com
Mobil: 30821062
Budget ansvarlig

Medlem
Mads Bengtsen
Mail: madsbengtsen@outlook.dk
Mobil: 44129477
Holdkaptajn

Medlem
Jørgen Hald Pedersen
Mail: jorgen@haldpedersen.dk
Mobil: 42775732

Medlem
Per Nikolaisen
Mail: per@nikolaisen.dk
Mobil: 30630094
Registrering af udtagelse, nyheder til hjemmesiden

Medlem
Martin Laursen
Mail: martinlaursen333@gmail.com
Mobil: 26274910

Medlem ( Junior )
Stig Brund Baadesby
Mail: sbn12@hotmail.com
Mobil: 99554674
Kontakt junior

Klubhusudvalgets opgaver

Klubhusudvalgets arbejde er i det væsentligste, at sørge for at klubhuset bliver forsvarligt vedligeholdt og får de nødvendige ændringer foretaget. Endvidere indgår vedligehold, samt rengøring af bagrum, parkeringsplads og udendørsarealer i samarbejde med baneudvalget.

Udvalget er samtidig bindeled mellem caféforpagter og bestyrelse.

Vi modtager gerne forslag fra klubbens medlemmer, som kan fremme f.eks. miljø, den daglige gang i huset og forholdet til vore gæster og ikke mindst nye medlemmer.

Klubhusudvalgsmedlemmer

  • Kim Nielsen – Formand
    Tlf.: 30 82 10 62
    hknielsen53@hotmail.com
  •  
  • Susanne Sodemann – Cafe
    Tlf.: 61 27 43 90
    susanne.sodemann@gmail.com
MKU vil øge omverdenens kendskab til Grenaa Golfklub og medvirke til at styrke den interne kommunikation mellem medlemmer og klubledelse.
 
  1. MÅLET er at Grenaa Golfklub opnår et image som en top golfklub med en høj kvalitets golfbane – et stærkt internt sammenhold, hvor klubbens medlemmer bidrager til klubbens sammenhængskraft.
  2. MKU vil medvirke til at den interne kommunikation sikrer medlemmerne et højt vidensniveau om alle forhold i klubben.
  3. EKSTERNT
    MKU vil vedvarende afsøge mulighederne for attraktive samarbejder med institutioner, virksomheder og offentlige myndigheder, f.eks. større golfturneringer, firma-events og strategiske partneraftaler.

Vh
Benedikte og Torben

Service- og banekontrol-udvalgets opgaver

Service- og banekontrol udøves ved at udvalget efter skønnet behov kontrollerer spillernes retmæssige adgang til banen – herunder green-fee gæsternes betaling, samt ved at være spillerne behjælpelige med at få et glidende flow i spillet.
Endvidere hjælper vi gerne, såfremt der opstår øvrige praktiske problemer med afvikling af runden.

Det er udvalgets opfattelse, at “gratister” ikke er et overvældende problem, men den præventive effekt er formodentlig ikke ganske uvæsentlig.

Med ønske om en god og fornøjelig sæson, vil udvalget fortsat bestræbe sig på at løse opgaverne med størst mulig smidighed, således at spillerne generes mindst mulig.

Service- og banekontroludvalgsmedlemmer

  • Henning Knudsen – Formand
    Tlf.: 86 30 98 30
  • Torben Bach Sørensen
    Tlf.: 20 47 62 47
  • Jørn Justesen
    Tlf.: 86 32 06 79
  • Villy Byrgesen
    Tlf.: 86 32 36 70
  • Flemming Vendler
    Tlf.: 20 28 58 78
  • Hans Peter Carl
    Tlf.: 21 27 62 68
  • Kristen Brændgaard
    Tlf.: 30 22 05 76

Sponsor- & Fundraiser udvalgets opgaver

De fem ledetråde i udvalgets arbejde:
Reklameværdi, medarbejderværdi, kundeplejeværdi, den individuelle værdi og udviklingsværdien.

Udvalget sælger sponsorater efter et konceptet der bygger på ”NOGET FOR NOGET”. Det ligger udvalget meget på sinde, at skabe sponsorater, der indeholder værdi for såvel sponsor som for Grenaa Golfklub. Udover at firmaerne får bannerreklame på hjemmesiden og links til egen hjemmeside, mulighed for en Company Day. Sponsorudvalget inviterer til en sponsordag. Klubben afholder ca. ti turneringer i løbet af sæsonen. Sponsorerne deltager med præmier, og opnår derved en rigtig god eksponering af virksomheden.

Med et sponsorat modtager sponsorerne et antal green-fee billetter til 18 huls banen og til Par3 banen, afhængigt af, hvilket sponsorat man har valgt. Flere sponsorer anvender denne mulighed for at invitere medarbejdere og kunder til en hyggetur på golfbanen, en runde på Par3-banen, udfordre både øvede som uøvede golfspillere. Sponsorudvalget stiller sig til rådighed med at arrangere disse ture.

For Grenaa Golfklub ligger der en stor udviklingsværdi i et sponsorat, fordi klubben får økonomisk mulighed for at gøre en ekstra indsats for junior- og elitespillere, green-fee spillere, klubbens egne medlemmer, udvikle og udbygge bane og spillerforhold.
Udvalget håber at kunne tiltrække flere golfturister til lokalområdet til gavn for turismen og ikke mindst de handlende og erhvervslivet som helhed.

Er du interesseret i at høre mere om mulighederne som sponsor, så send et par ord til os:

Sponsorudvalgets medlemmer

  • Irene Albrechtsen, Formand
    Tlf.: 21 41 42 77
    irene.albrechtsen@stofanet.dk
  • Ole Skaanning Olesen
    Tlf.: 20 99 35 77
  • Max Varnum Pedersen
    Tlf.: 23 28 29 69/86 32 65 17
    maxvp@stofanet.dk
  • Ole Lyng
    Tlf.: 40 25 53 36
    eolyng@grenaanet.dk

Fundraiser udvalgets medlemmer

  • Anthony Bjerregaard
    Fundraiser – ansvarlig
    Tlf.: 40419033 
    Mail: ab@miwa.dk

Turneringsudvalgets opgaver

Turneringsudvalget har til opgave at tilrettelægge et varieret turneringsprogram, der omfatter forskellige turneringsformer.

Turneringsudvalget står ligeledes for afvikling af turneringerne og klubmesterskaberne.

Det er også turneringsudvalget, der er tilstede ved afvikling af divisionsturneringer og andre turneringer, bl.a. turneringer tilrettelagt af DGU.

Handicapudvalget står for regulering af scorekort i Golfbox og opsætte lister med medlemmers aktuelle handicap.

Handicapudvalget står ligeledes for informering om evt. ændringer i handicap systemet.

Generelle Turneringsbetingelser klik her

Proportioner for Hole in One klik her

Turnerings- og Hcp-udvalgs medlemmer

  • Ole Lyng, Formand
    Tlf.: 40 25 53 36
  • Astrid Katholm, HCP.
    Tlf.: 51 23 85 78
  • Connie Christensen
    Tlf.: 86 32 29 96
  • Carsten Hansen
    Tlf.: 40 85 62 21
  • Kristen Brændgaard Jensen
    Tlf.: 30 22 05 76
  • John A. Christiansen
    Tlf. 86 39 16 12

Velfærdsudvalgets opgaver

Velfærdsudvalget er et udvalg der har forbindelsen til medlemmerne – hvor man forbedre denne igennem nogle nye tiltag.

Planlægger og gennemfører diverse sociale aktiviteter:

  • Fester: Sommerfest, høstfest, julefrokost, sociale events etc.
  • Evt. musikcafeer (udvalgte dage i højsæsonen) eller lignende, evt. med grill og fællesspisning. Eftermiddage/aftener.
  • Events på petanque-banen
  • Er i dialog med begynderudvalget, om at tage godt imod alle nye prøvemedlemmer og nybegyndere. Indarbejde nye rutiner og initiativer, så de føler sig velkomne og bliver integreret.

Skriv mail til os om nye tiltag/aktiviteter

Velfærdsudvalgs medlemmer

  • Pia Bjerregaard
    Formand
    pb@piabjerregaard.dk
    Tlf.: 2860 6554
  • Irene Albrechtsen
    Irene.albrechtsen@stofanet.dk
    Tlf.: 21 41 42 77